Dret d’accés a la informació
Sol·licituds d’accés a la informació pública per a la ciutadania
El dret d’accés a la informació pública recollit en l’article 27 de la Llei 1/2022, de 13 d’abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, estableix que qualsevol ciutadà o ciutadana, a títol individual o en representació de qualsevol organització constituïda legalment, té dret d’accés a la informació pública, mitjançant sol·licitud prèvia i sense més limitacions que les establides en la Llei.
En aquest sentit, el concepte legal d’«informació pública» ve establit per l’article 13 LTAIP; sobre la base d’aquest, i pel que es refereix específicament a l’àmbit de l’administració local, la informació pública local estarà constituïda pels continguts o documents, qualsevol que siga el seu format o suport, que obren en poder de les entitats que integren l’Administració Local i que hagen sigut elaborats o adquirits per aquestes en l’exercici de les seues funcions.
Aquestes sol·licituds hauran de resoldre’s i de notificar-se al sol·licitant i als tercers afectats que l’hagen sol·licitat en el termini màxim d’un mes des de la recepció de la sol·licitud per l’òrgan competent per a resoldre.
Exercici del dret
Per a complir amb les obligacions legals, l’Ajuntament d’Elx ha habilitat un procediment administratiu amb canals de presentació de sol·licituds d’informació:
- Electrònica, a través de la Seu Electrònica. Per a la tramitació electrònica d’aquest dret es requereix identificació mitjançant un certificat electrònic.
- Presencial en qualsevol de les Oficines Municipals d’Atenció Ciutadana presentant l’imprés de sol·licitud.
La xarxa de bústies de l’Ajuntament d’Elx, el correu electrònic o les xarxes socials no són canals habilitats per a aquest tràmit, per la qual cosa, les sol·licituds presentades per aquests mitjans, no formaran part de cap procediment administratiu. En aquests casos, s’informarà l’interessat de les vies adequades per a realitzar la seua tramitació.
Informació sobre el tràmit de Sol·licitud de dret d’accés a la informació pública en poder de l’Ajuntament d’Elx
Seguiment de les sol·licituds
Qualsevol persona que haja iniciat una sol·licitud d’accés a la informació i vulga preguntar sobre l’estat d’aquesta, pot dirigir-se a la Regidoria de Transparència, indicant el núm. de registre de la sol·licitud, a través del correu electrònic transparencia@elche.es o bé al telèfon 966 658 281.
Cercador